Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Kyla på gång

torsdag 25 november 2010

Kyla på gång

SMHI varslar sträng kyla till helgen, natttemp ner mot - 25 grader. Lite trist om det infaller då jag har en liten förhoppning om att kunna göra isfiskepremiär. Får se hur det blir med det.
Isarna ligger nu fina på de flesta sjöar och tjärnar i dalen och även älven växer över. Dock ska den ännu besträdas med försiktighet. Isolerande snötecke och strömsatt vatten kan vara en förädisk kombination.
Snömängden är ännu inte så mycket att yvas över, visst det ligger närmare 30 cm i terrängen men det är lätt, fluffig kallsnö som inte ger mycket till bärighet för vare sig skidor eller skoter.
När det gäller skoterlederna så är det ännu för lite snö för att de skall kunna öppnas. Mer info får du på Väseks hemsida Det är även hög tid att att lösa ledkorten, är du som jag kommunbo så kostar det 700 kr tom sista november sedan gäller ordinariepris på 1000 kr. Ledkorten kan du köpa via Väseks hemsida.
Jag skall lösa mitt när detta inlägg är klart. Spara 300 kr gör jag gärna.

Sportfiskarna bloggen har nu fått en uppdatering och har ni inte varit in där och kollat så är temat på de två senaste inläggen underhåll av utrustningen. Klicka här som kommer ni dit.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.00
Temperatur: -12,8 grader
Vind: Sydostlig 5,2 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 18,8 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: