Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Islägging

tisdag 9 november 2010

Islägging

Åresjön ligger nu. 5 cm knackades igenom när jag var ute på lunchen idag och kollade isläget.
Riktigt stålis, blank och fin. Nyss såg jag rapporten från en kompis som även varit ute på Åresjön idag, dock med skridskor på fötterna. Bitvis knakigt mellan 2-5 cm löd summeringen. Han kom hem torr ska nog tilläggas.

Ja ja nog får då kanske flugfiskesäsongen 2010 läggas till rullorna och det blir till att slipa skären för nu står isfiskesäsongen för dörren. Nåja så exalterad är jag väl inte men ett bra substitut med fiskdoft och spödarr i väntan på nästa vakande öring är det ju. Det liksom hjälper till att göra vintern uthärdbar :-)
Kanske en premiärtur till helgen återstår att se.

Sportfiskarna bloggen har fått en uppdatering.

Tillsist så undrar jag om det finns någon här ute som skulle vilja hjälpa mig lätta på de sista jaktböckerna från mina tidigare Tradera auktioner.
5 böcker i 1 utrop med 1 kr som startbud. Länken hittar ni här.


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.50
Temperatur: - 8,4 grader
Vind: Sydostlig 4,4 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 40 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Målarn sa...

Hör av dig i sådantfall =)