Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Årets flugfiskejulklapp !?!

tisdag 23 november 2010

Årets flugfiskejulklapp !?!

Snart är den över oss ordentligt julkommersen med allt vad det innebär av våndor och köpestress. När det gäller oss fiskare så finns det ju mängder av prylar att fylla upp fiskevästar och chestbags med.
Ska jag vara ärlig så är det så att den största delen av det som idag säljs inom fiskesporthandeln kvalificerar sig under "Vill ha" kategorin istället för under "verkligen behöver" kategorin och det ena reaerbjudandet ersätts av det andra. I höst har det faktiskt varit helt sjukt måste jag tillägga.
Vår varukonsumtion är idag ett av de största miljöhoten som vi utsätter vårt klot för. Den mängd varor som produceras, konsumeras och därefter hamnar på sopberget är gigantisk så därför tänker jag gå lite stick i stäv med vad handeln vill att vi skall göra när jag ska rekommendera årets julklapp.

Mitt tips är inte en ny pryl, rulle, vadare eller smartphone eller liknande utan något som jag pratat om tidigare här och något som jag tycker var en av de viktigaste och vackraste bokssläppen i år.


Ingemar Näslund och Micke Sundbergs bok 
"Vattenriket i Vålådalen"

Boken kom i min ägo bara dagar efter releasen tidigare i år och jag har bara positivt att säga om den.  En kortare recension finns att läsa här!
Denna bok passar således perfekt för din fiskande bästakompis, din naturälskande svärfar, din bergtagne granne, en utflyttad västjämte i exil eller varför inte unna dig en julklapp själv. 
320 kr inkl. frakt kostar den och ni beställer den här på Waterlife. Bara att klicka och titta in.

Den passar kanonbra nu när vinterkylan sveper runt knuten och solen lyser med sin frånvaro. En skön fotölj, ett glas gott på ärmstödet och sprakande värme från spisen så förflyttar du dig snabbt långt bort. Brasfiske när det är som bäst.


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.10
Temperatur: -11,5 grader
Vind: Nordostlig 1,5 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 21  m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: