Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Edge-tävlig och roadtrip

söndag 14 november 2010

Edge-tävlig och roadtrip

Jobb och familjeliv har denna vecka ägnats åt och så kommer det fortsätta att vara under nästa vecka men då med mer fokus på jobbet. Just nu håller jag på att packa för att ge mig ut på en nätt liten roadtrip i vårt västra grannland och tillika mitt säljområde. Jag rullar ur Åredalen i eftermiddag och beräknar vara tillbaka på fredag, däremellan så ska jag hunnit bocka av butiksbesök i Lom, Förde, Hemsedal, Oslo, Hamar, Gjövik. Lillehammer och Oppdal samt några mil bakom ratten.
Denna turen inbjuder tyvärr inte till något fiske så alla fiskeprylarna får bli kvar här hemma.
Här hemma ligger nu isarna och igår kollade jag läget hos Fjällsport och där fanns maggoten i kylen och blänken, skär och pimpelspön har övertagit väggplatsen efter sommarfisket.
Dock hade det ännu inte inkommit några rapporter så jag har inget att förtälja.

På Edgeflyfishing så pågår nu årets fiskebildstävling och temat för 2010 är "Gäddfiske", jag har skickat in en bild från ett grymt skön kväll på gäddflatsen. Stenhuggarn håller i dirigent pinnen och i andra änden en smått upprörd Esox Lucius.
Kolla igenom era bildarkiv och var med vetja, det är justa priser i potten.
Mer info och uppoladdade bilder hittar ni här. Bästa gäddflugfiskebilden 2010

Nu ska jag packa vidare för resan och det kommer någon blänkare från resan.


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 10.10
Temperatur: -4,3 grader
Vind: 0 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 32  m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: