Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Nya prylar - en masse

måndag 28 juni 2010

Nya prylar - en masse

Notan har inte dimpt ner ännu så jag vet inte om jag skall skratta eller gråta men idag har det shoppats loss ordentligt. På önskelistan stod nya vadare och kängor och det blev ett par Patagonia Guidemaster med tillhörande sko Riverwalker Sticky Rubber. 3 nya fluglinor i SA Mastery-serien samt några dussin flugor.
Det jag känner mest fjärilar i magen är vadarna och skorna då båda köptes "oprovade" med endast måttabellens hjälp. Ska bli intressant att se om det blir rätt eller om det behövs returneras för justering av storlek :-)
Mina gamla Loop Stretch har gått klart då det är både läkage i skrevet, knä och fötter. Simms skorna jag köpte i fjol och mina fötter är inte helt i synergi med varandra då dess läst är smal och min fot bred och hög.
Den skall tvättas upp och kommer nog gå under klubban. Är det nån som är intresserad så håll utkik. Simms Rivershed stl 11 använda 1 säsong.
Mina GPX och ED i #5 har fått jobba hårt i två år och är klart slitna så det behövdes oxå bytas ut.

Åreflugasken skall fyllas upp. Ja visst men tiden har inte funnits att binda upp allt. Nu väntar jag på GH Sedge, haröron, Wolly Worm mm så sommarens flugfiskeutmaning kan antas :-)
Nån mer som vågar??
Allt ska förhoppningsvis vara på plats innan veckans slut och semesterns antågande, rapport kommer när jag testat grejerna.

Vattenriket i Vålådalen är nu utläst och en kortare recension kan ni läsa på Sportfiskebloggen
Ska jag summera den kort så blir det i två ord!
KÖP DEN!

Tanken var att göra en tur till älven ikväll men när åtagnaden var klara så drog det in en åskfront från väster med dunder och brak. Himlen öppande sig och regnet stod som spön i backen. Det blev bloggning och datorpyssel istället. Nu har det lättat men jobbet skall göras i morgon oxå så det blir bingen snart.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.20
Temperatur: 12,4 grader
Vind: Nordvästlig 0,8 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 151 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

martin l sa...

Som helt novis i flugandet beställde jag dina 7 utvalda av Stig. Tyckte det var en bra teori, lite att välja mellan nu i början (14% chans att välja rätt) och rätt för älven hemma. Har inte hunnit prova dock.

Fick en fin öring på 0,74kg vid pumphuset (fotbollsplan) i söndags, dock på drag.

lev å må.