Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Sommaren tvekar

måndag 7 juni 2010

Sommaren tvekar

Det går minst sagt trögt på sommarfronten. I helgen så fick vi lite smak på det under lördagen men sedan vände det igen.
Fisket låter segt på de rapporter jag fått in och själv har jag inte varit ut något sedan jag kom hem från Norge.
Flugbindarn har varit ute och kört Heavy Metal med viss lycka. I sitt senaste inlägg så rapporterar han om harrlek i början av juni vilket nog får även det tillskrivas den kalla sena våren. De borde vara klara med kopulernadet vid det här laget reda.

Gäddrapporterna har börjat inkomma men även de talar om trögt fiske. Fd Barmästarn och tillika nybakad 40 åring gjorde ett ryck igår och fick kroka av några stycken i ringa storlek på drag. Ingen rallykänsla ännu.
Självska jag kasta mig ner i "hobbyrummet" och plocka fram Pike Boostern och rigga grejerna. Imorgon blir det gäddpremiär och jag hoppas på få lite böj i spöklingan och knatter från rullen.
Rapport kommer.

Laxsäsongen har rullat i gång och även den har startat stilla. Till dags dato har det endast inrapporteras 74 laxar på Lakseborsen i Stjördal.
Kolla in Wall of Fame, min fiskevän Revisorn stoltsera med årets första blanklax från Stjördal. 7,3 kg

Denna vecka är jag hemma och jobbar för att nästa veckan åter ge mig ut på vägarna i Norge och denna gång drar jag norrut för att tillslut landa uppe i Nordreisa med ett litet mellanhopp över till Svalbard, ska bli riktigt kul :-)
Här kommer de sista avtrycken från min tur i de södra delarna.
haukelifjellet 1000 m.o.h
Mina närmaste grannar i Suldal
En inbjudande öringsdal på väg mot Förde
Rondane men flera toppar över 2000 meter
Rondanetopparna med namn och höjd.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.10
Temperatur: 8,8 grader
Vind: Nordotlig 4,5 m/s
Molnlighet: Växlande
Vattenföring: 209 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Henrik sa...

Haha! Som vanligt i Norge då, nästan löjligt vackert.