Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Vattenriket i Vålådalen

söndag 27 juni 2010

Vattenriket i Vålådalen

Jag har nästan nått igenom hela boken och efter att blivit inspirerad så företogs en promenad med familjen i nämnda vattenrike.
Här kommer lite avtryck från dagen.
Blanktjärn. Ett helt unikt vatten i Vattenriket.
Badglad hund, Genie går det inte att få stopp på när det gäller badandet.
Hjortronen står i blom, nu är det bara att hoppas på varmt väder, god pollinering och slippa frostnätterna så kommer myrarna digna av Guld i augusti.
Utsikt över Vålån från Nipan.
Vålån med Stendalsfjället i bakgrunden.
Rasttallen vid Blanktjärn.
Lite mer Blanktjärn. Det är svårt att sluta fascinas av vatten i allmänhet och detta i synnerhet. Jag kan varmt rekomendera turen. Gör den i sommar i solsken, då är det som bäst.

Till sist kommer ett litet montage från Svalbard. Jodå, Rospiggen, även jag har hittat panoramafunktionen :-)
Där Vonpostbreen möter Tempelfjorden.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 23.00
Temperatur: 9,7 grader
Vind: Västligt 1,2 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 165 m3/s
Skittfiske
Lunkan

3 kommentarer:

Patrik sa...

Underbara bilder Lunkan.
Blanktjärnarna är något som fler borde ta sig till och uppleva.
Fantastiskt vacker där uppe.

Panorama é kul ;-)

Vi landar i Ottsjö nästa lördag, jag Fluganberg och Granaten.
Kanske hinner vi få en träff innan ni far på ert fiske?!
Vi kan höras via telen.

//Patrik

Henrik sa...

Hörrnu Patrik. Jag är förhoppningsvis i trakten på lördag jag också. Får se till att hinna träffas.

/ Henrik

Patrik sa...

Ja men, var skall vi Rospiggar träffas om inte i Jämtland ;-)
Vi hör av oss när vi landat och är på G för fiske.
//Patrik