Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Veckosummering, prylar till salu och boktips!

fredag 11 juni 2010

Veckosummering, prylar till salu och boktips!

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga men så mycket till fiske har det inte blivit. Familjeangelägenheter, jobb och annat har fått sin rättmätiga prioritering. Efter helgen rullar jag ut i Norge på säljturnén igen så då blir det frånvaro på knappa två veckor så det gäller att njuta med familjen när det går.

På fiskefronten så har det börja komm in lite rapporter.
Västgöten testade Storån i går utan någon större lycka. Den går fortsatt hög och kall och noll ytaktivitet på fisken.
Målarn jagade gädda i går igen och fick kroka av 2 fina samt en abborre, han lät nöjd.
Från Greningen rapporterades fin fisk under skolutflykt och på Åtjärnarna innan Åresjön var det vakrally igår.

Efter sonens skolavslutning på väg till jobbet så passade jag på att svänga ner till en granne, Roadhouse, i byn som stod på gräsmattan och svingade spön. Raskt så fick jag ett Hardy Smuggler i handen och efter att ha testat kombo med några olika linor så hittade jag en smutt kombination med en Streamdance #5 från Loomis. Klassen var #4 och längden 8,6".
Egentligen ett kanonspö att ha med när jag reser runt i Norge :-)
En Orvis T3:a #5 halades fram och den fick några olika linor och fann vi en kombo med en Native run-lina #6 även den från Loomis, lirade kanon.
Men det var fortsatt Smugglern som gjorde störst intryck. Okladerlig finish i Hardy-stil, 6 delat för lätt transport och fantastisk känsla. Me Like!!

Nu rippar jag åter min vän Rospiggens senaste inlägg och helt sonika tar och skickar hans tips vidare.
Boken "Vattenriket i Vålådalen" landar snart i bokhandlen och jag, liksom nämnde Rospigg, har redan sällat oss i skaran av beställare. Jag tror det är en höjdare.


Till sist har jag snokat upp lite grejer tillsalu, dock inte egna men skicka ett mail så skickar jag det vidare till säljaren.
Spö: Loop Göran Andersson Signature 9,4" #4 2500 kr
Rulle: Vision GT 45 1000 kr
Båda är i kanonskick och väl värda kanongrejer.

Sportfiske bloggen är oxå uppdaterad, klicka här!

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.10
Temperatur: 14 grader
Vind: Ostlig 5,6 m/s
Molnlighet: Halvkalrt
Vattenföring: 146 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: