Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Tävlingar i helgen

onsdag 25 mars 2009

Tävlingar i helgen

Här kommer ne påminnelse om helgens pimpeltävlingar.
Hoppas de senaste två dagarns väder håller i sig.
Det har varit sjukt bra helt enkelt. Så bra att jag vägrat att sitta vid skrivbordet på kontoret och titta ut över en soldränkt Åresjön och Renfjäll.
Istället har jag valt att ta min tillflykt till källaren och vårt lager där inget solljus tränger ner och påminner mig om vad jag missar!

Gissar att dagen är rätt men datumet fel i Glån-annonsen

Redan nu börjar det laddas för Påskhelgens tävlingar.

Samma dag, Långfredagen, går oxå Huså-nappet av stapeln.
Har inte sett annons i tidning ännu men väl på byn. Årets första pris slår alla rekord.25 000 kr
Det har inte under de två senaste åren varit någon som fått fisk så prissumman har flyttat med. Ifjol 17 000 kr och för två år sedan 11 000 kr.
Huså-nappet är ett lotteri, men få lotterier ger dig så stor chans på 25 lax :-)

Målarn hade åter lyckats tajma in en ledig dagmed strålande sol och varit på Rengen. Trögt var det idag. Ett par rödingspinnar var allt. Övriga han träffade sa samma sak.
Paddlarn, en av mina kollegor på Klättermusen tog en tur upp på en av de privata "hemliga" tjärnar som släkten förfogar över, efter jobbet i går. Han hann knappt måtta upp djupet innan en rejäl röding bet på. Dock valde den att göra sorti strax under ytan i hålet. Stärkt av känningen så gjorde han även en tidig morgontur innan jobbet i morse. -23 grader sa termometern och fingrarna höll med. När jag kom in på kontoret runt åtta så hade han precis fått fart på alla fingrar igen :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 18.55
Temperatur: -5,3 grader
Vind: Ostlig 1,7 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 9 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: