Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Eftermiddagstur

lördag 21 mars 2009

Eftermiddagstur

Gästerna, dotterns gudmor med familj, lämnade oss idag efter en vecka av kanontrevligt umgänge och massor av sköna aktiviteter.
En återställning av hemmet från en anpassning till 7 personer till mer vardagliga 4 gjordes innan P tog dottern, hunden och en pulka och begav sig mot Ullådalen.
Själv färdiställde jag städningen innan jag snabbt hoppade i skoterkläderna och kickade i gång Polarisen.
Ett snabbt stopp på Fjällsport gjordes och fiskekort och maggot inhandlades. Min kollega från Raskens-tiden jobbar där och att dömma av hennes min så var hon mer än lovligt fiskesugen. Polarisen har dubbeldyna och personalen var övertalig och vips hade jag fått sällskap. Väl på Rengen så sken solen och en ljummen vind drog från väst. Ganska snart hade vi var sin stekfisk på isen men sen dog det. Vi nötte på i ytterligare 2 timmar men inget av värde bet i våra krokar.

Nu är fisketävligssäsongen igång, var och varannan helg framöver är det tävlingar på gång. Nästa helg är det två tävlingar i närheten.
Offsjöpimpeln
Stora Offsjön Edsåsdalen
Lördag 28 mars 11.30-14.00
Både vuxen och barn klass.
1:a pris 5000 kr (Vuxen klass)
1:a pris värde 1000 kr (Barnklass)
Plus för övrigt ett dignade prisbord.
Skotertransport finns. Ring 070-587 52 96
Övrig info finns på 070-674 27 44
Arrangör är Edsåsdalens Skoterklubb och Gräpplingens samfällighet.

Fisketävling på Glån
Söndag 29 mars
Längsta fisken ger 1000 kr
Info och skoterskjuts 0647-10427
Arrangör Järpen - Undersåkers Snöskoterklubb

Om någon av Er som läser är på plats och tävlar så skulle jag bli kanonnöjd om ni ville komma med tävligsrapporter.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 16.45
Temperatur: 0,5 grader
Vind: 4,6 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 8,5 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: