Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Loop Magazine

tisdag 31 mars 2009

Loop Magazine

Damp ner i brevlådan häromdagen. Tro att Mr Troutlaw
kan ha något med saken att göra.
Lite skön läsning, lite nya prylar och lite resor i en skön symbios att sukta till nu när fiskeabstinensen är som störst. Lägg där till den norske mästerfotografen Yngve Asks fantastiska bilder som grädde på moset så har ni en högtidsstund framför er. Logga in och teckna er för en prenumeration, kostar gratis Loop Magazine
hittade lite roliga nyheter i magasinet, några har jag tidigare skvallrat om men några var helt nya.
MULTi-serien kommer i en ny version som enhandsspö. MULTi PWR, har inte fått bolla på något ännu men av vad jag kunde utläsa samt de rapporter jag fått från Å-berga så ska det vara lite mer kräm i grejerna än vanliga MULTi-serien. Klingorna är tredelade istället för fyrdelade och jag gissar att de byggt vidare på klassiska Greyline samt sneglat lite på insomnade AEG 5:an när dessa skapades. Mannen bakom är dansken Klaus Frimor enligt utsago en hejjare på spödesign.
På linfronten kommer som vanligt massor, det är klumpar med olika toppar, både längd och sjunkgradad. Säkert mumma för prylnissen med stor plonka men det jag ser som mest intressant är nya Multi long distance. En Multilina med extra long klump, long belly kallar Loop det men jag väntar med det tills jag sett specifikationerna. Tidigare har allt längre än 11 meter klump kallats long belly.
Det kommer även med en Multi x-slow. En Multi intermediate , extra långsamt sjunkande. Kanske en kommande storsäljare bland h-öringsfiskarna på kusten.
På klädsel fronten så kommer OPTi-vadarna med en ny variant OPTi Xpand Waders. Den har i sidan under armarna en fleibel kil av neoprene. Nu spelar det ingen roll hur många korvar du klämmer vid grillen innan andra varvet i poolen, vadarna klämmer inte :-)
Känns i min värld som en skrivbordslösning på vadarproblemet av lätt rundnetta kontorsherrar :-) Ska dock bli kul att se dem "live". kan vara "the shit" den här sommaren.
OPTi 3-layer Jacket kommer däremot i en grymt snygg ny design, Pin stripe ska bli kul att se vem i Åredalen som blir först med en sådan :-)

Har inte fått någon rapport från tävlingen på Stora Offsjön i helgen. Vädret var ju inte det bästa men någon som läsar bloggen kanske var på plats, skicka gärna över en rapport.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.30
Temperatur: 0,1 grader
Vind: Västlig 4,6 m/s
Molnlighet: Mulet och lätt snöfall
Vattenföring: 8,2 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: