Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Vintern tog nya tag

torsdag 10 april 2008

Vintern tog nya tag

Efter en helt fantastisk påsk och sköna soldagar med takdropp och snösmältning så har nu åter Kung Bore grusat Gumman Tös försök att städa ut vintern. Senaste dagarna har det kommit ytterligare någon/några decimeter snö och flugfiskesäsongen ser fjärran ut. Mitt i detta elände kom det minst sagt glädjande nyheter från en bloggkompis i vårt västra grannland. I lördags hade han fångat årets första öring på torrfluga. Vips så var livsgnistan åter. Våren är snart här ändå :-)

Även om jag varit ledig några dagar så har jag inte fiskat utan helt enkelt bara tagit det lugnt. Gjort ordentliga insättningar på sömnkontot, vilat en ömmande rygg och motat Olle i grind vad gällande en förkylning. Har kört stenhårt med WVE-kuren, Whisky, Vitamin-C & Enchinacea. Iof så har jag fuskat lite med hemarbete men det har varit helt i sin ordning. Jag har lagt sista handen på sommarfiskeordrar. Från Loop kommer en ny rulle i mellanprisklassen, c:a 1500 kr som verkar vara bra. Ett nytt gäddflugkit, Pike Booster inkl. CLW-rulle och anpassad skjutklump. Båda grejerna har jag lagt order på både till butiken samt ett test ex. till mig själv :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 23.00
Temperatur: -3,6 grader
Vind: Ostlig 4,6 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 11,6 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: