Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Råsto rules...

måndag 25 februari 2008

Råsto rules...


Konsultbröderna var idag en tur på Landösjön och under förmiddagens slit på arbetet så pep det till i min lur och där låg ett SMS. "Konsulten numer med i kilosklubben" var det som sas. Lite senare under eftermiddagen passade båda herrarna på att titta in till mig på jobbet och ur varsin skrylla hivades det upp diger fisk. De hade fått varsin fining, 1250 gram på den ena och 750 gram på den andra och båda herrarna sken ikapp med varandra som solar från en molnfri februarihimmel. Nöjda, you bet!
Den större av de två hade tagit på Råstoflugan som upphängare. Råstoflugan som jag bundit åt dem så en viss del i fångsten tillskriver jag mig själv, ödmjuk som jag är :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.55
Temperatur: -1,9 grader
Vind: Nordvästlig 3,4 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 14,4 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: