Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Goda rapporter från Landösjön

fredag 15 februari 2008

Goda rapporter från Landösjön

Konstulten ringde från Dalarna och var i eld och lågor. Han hade stämt av läget med e fiskekompis på Landösjön och han hade huggsexa häromdagen. 10 fiskar med topp på 1,7 kg sedan fick han sluta (10 fiskar är max).
Planerna om att begå Gevsjön byttes snabbt ut och jag gissar att jag någongång under sen eftermiddag/tidig kväll kommer få ett besök i butiken av ovannämnde man med skrylla och fiskdoft i släptåg :-)

Praade även med min vän i Roslagen på tele idag och jag påminnde honom om våra planer på vårfiske i Nidelva. Det är bara en månad kvar innan det är dags att lägga en fluga på, förhoppnignsvis, vakande fisk. Jag måste få säga att det känns ruggigt bra :-)

Hade planer på att isfiska lite i onsdag/torsdag under mina lediga dagar men de var tji. Vindbyar på 40 m/s och stadig vind runt 20-25 på Skutan gjorde att jag valde att strunta i det hela. Så driven vinterfiskare är jag inte att jag ligger/sitter på en sjöis under dom väderförhållandena :-)


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.05
Temperatur: -4,6 grader
Vind: Ostlig 0,1 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 12,2 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: