Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: En påse gott och blandat

tisdag 26 februari 2008

En påse gott och blandat


damp ner i brevlådan häromdagen. En skön mix av surt, sött, friskt och salt :-) En god laddning av öringsmums från min fiskekompis "Flugbindarn" i Järpen. Jag var förvarnad men likaväl så kom fiskedarren över mig när kuvertet öppnades och ut föll flugorna. Nu har jag laddat upp vårfiskeförådet av ST Zonkers och inte minst ST Epoxy-streamers. Jag beställde ett extra antal i gröna toner för vårturen ner till Lom. Jag tror att de kan gå bra i det grönskimrande glaciarsälvs vattnet.

Men dit är det fortfarande en stund och nu är det fortfarande vinter med isbelagda sjöar. Som det ser ut nu så blir det en tur med Konsulten till Rengen imorgon med förhoppning om att förra onsdagens huggvilja åter skall uppvisas av de röda. Demonen är batterikollad och lite ny krok är inhandlat så laddningen är på topp. Rapport kommer :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.15
Temperatur: -1,3 grader
Vind: Ostlig 5,2 m/s
Molnlighet: Mulet och lätt snöfall
Vattenföring: 14,8 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: