Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Längre dagar

måndag 11 februari 2008

Längre dagar


Gör att hopp om livet kommer åter. I söndags var första gången för säsongen som solen orkade sig över Renfjällstoppen på södra sidan Åresjön. När solen gör det så blir dagen med ens nästan 2 timmar längre. Idag har det varit fantastiskt väder med
-2 grader och 2 m/s på Skutans topp. Lyckliga ni som är lediga i Årefjällen :-)
Själv så fick jag mig en promenad på byn under lunchen och fick lite sol i blick oxå samt säsongens första GB Magnum Classic .

Fiske har jag inte gjort under min lediga helg utan vi ägnade oss åt turskidåkning, i lördags, och utförsåkning, i söndags, inte helt fel det heller men ni börjar det rycka lite i fisketarmen igen. Är ledig på torsdag och siktar då på att ta mig upp på fjället och kollar efter lite ripa. Det är bara två veckor kvar på säsongen innan 22:an får packas undan igen.
På fiskefronten så är det Konsulten som står för både fisket och rapporterandet. I fredags var han en tur åter till Landösjön men denna gång var resultatet magert. En ynka röding i "konsultstorlek" dvs c.a 2 hg. Dock fick hans inte helt fiskevane polare en sik på c:a 6 hg. "Det känns lite kostigt, inte riktigt som innan" var visst hans kommentar när hugget kom. :-)

Jag har precis avslutat "Mel Kriegers Patagonia - 40 years of flyfishing in Argentina" på DVD. Den låg i brevlådan idag från mina vänner i Denver, Tack så mycket den var super :-). Var precis vad jag behövde.
Helt sjukt vackert och vilka öringar.

Kom gärna ihåg att skicka mig en rapport, gärna med bild, om ni har något att förtälja från ert fiskafänge.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 23.00
Temperatur: -8,7 grader
Vind: 0,0 m/s
Molnlighet: Stjärnklart
Vattenföring: 13,3 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: