Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Rapport om storfisk

onsdag 16 mars 2011

Rapport om storfisk

Jag träffade Skollärnarn på den lokala ICA-inrättningen i byn häromdagen och direkt glider samtalet in på fiske. Eftersom han har det yrket han har så blir det ju lite extra ledigt med jämna mellanrum så kallade lov. Förra veckan så inföll ett sådant och mycket av tiden hade han tillbringat med huvudet ned i ett hål på en sjöis inte långt från Duved. När det kommer till isfiske så är det kikpimpel som gäller för Skollärarn.
Rapporten var minst sagt imponerande med landad röding på kilot plus, men det var inte allt. Därtill så hade det förlorats blänken, revar som gått av likt sytråd och det siktats ännu större fisk av både röd och guldbukade modeller.
Min haka föll djupt då alla andra rapporter som inkommit under samma tid sagt totalt motsatsen, trögt och några enstaka småfiskar.
Jag har tänkt många gånger att försöka få till en tur med honom men det har för det mesta runnit ut i sanden, förutom en julidag för några årsedan då jag fick ta rygg på honom till en hotspot i Duvedsälven.
Annars har det varit som redan nämnts lite klent med rapporter om bättre fiske.
Om ni har något att rapportera så sänd in ett mail.

Denna helgen blir det inte något fiske gjort för mig då jag och sonen imorgon sätter oss på flyget till den kungliga hufvudstaden för en skön "far&son-helg". Det blir konsert med Rise against, obligatoriska besöket på Longhorn med stora biffar och annat soft.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.15
Temperatur: - 0,7 grader
Vind: Sydostlig 3,6 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 6,8 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: