Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Påsken - Primetime för pimpeltävlingar

onsdag 24 mars 2010

Påsken - Primetime för pimpeltävlingar

Jo då så det nog allt. Det går nog inte en dag under påskhelgen utan att det är tävlingar på gång, likaså i år.
Men innan jag hoppar fram till nästa helg så tänkte jag passa på att påminna om Offsjöpimpeln som går på lördag, mer info finner ni här!
Viktor på Fjällsport tipsar oxå om Oldpimpeln som går på söndag och info om den hittar ni här!

För påsken så har nu annonserna för dessa tävlingar landat.
Som vanligt så kivas Gevsjöpimpel med Husånappet om deltagarna då båda går av stapeln programenligt på långfredagen.
Jag tror att Huså-nappet kommer dra det längsta strået då det är ett förstapris av sällan skådat slag 30 000 kr.
Förstapris summan har akkumulerats under de senaste åren då ingen har lyckats få fisk!?!




Förutom dessa två tävlingar så har det aviserats tävling på Åresjön på Skärtorsdagen, mer info om det kommer. Sedan så brukar Hensjö-nappet i Edsåsdalen gå på Påskafton och likaså Helgetjärnspimpeln i Kall.
Hur det ser ut med dessa två har jag ännu ingen koll på men det kommer så fort jag finner det.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.15
Temperatur: -1,5 grader
Vind: Ostlig 6 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 7,1 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: