Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Inställt på Offsjön och skoterledsrapport

måndag 29 mars 2010

Inställt på Offsjön och skoterledsrapport

Den planerade tävlingen på Offsjön i lördags fick ställas in. Flugbindarn rapporterade vatten på isen, så pass att pistmaskinen som skulle "lägga banan" gick fast och fick vinschas lös.
Om jag inte missminner mig så var det lika ifjol, att tävlingen fick flyttas fram pga vatten på isen.
Däremot så gick tävlingen på Glån av stapeln och rapporterna jag fått talade om en rask seger.

Senaste nyhetsbrevet från VÄSEK landade nyss i mailboxen och innehållet finner ni här

Förra måndagen så gjorde jag en 11 mila runda på skoter med start och mål i Duved. Turen gick efter lederna via Kösjön, Gräpplingarna, Hållfjället, Ytterstvallen, U-åker, Edsåsdalen, Vita Renen och hem.
Jag måste säga att statusen på lederna var av minst varierande kvalitet. Vissa delar preppas inte ens utan var rena rama puckelpisten. Jag har oxå lite svårt att se varför jag skall behöva lösa flera olika ledkort, VÄSEKS och Edsåsdalens skoterklubbs för att göra denna turen.
Var ligger problemet att kunna enas och göra saker och ting enkla och smidiga?
Men det är väl så enkelt att vi inte skall ha förstora förhoppningar på att markägarna i och i kring Åredalen kan komma överens. Titta på Fiskekorts-djungeln så förstår ni kanske vad jag menar. För att kunna fiska Kölsjön så krävs fyra (4) olika fiskekort, Gevsjön två (2) och Åresjön likaså två (2). Vill du fiska Åreälven från den börjar i Tångböle och ner till Ristafallet så rinner den genom sju (7) fiskevårdsområden med lika många fiskekort, förutom de delar som är privata, på lika många mil E14.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.30
Temperatur: -2,9 grader
Vind: Ostlig 4,4 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 7,1 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: