Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Klent resultat på Gevsjön

måndag 3 mars 2008

Klent resultat på Gevsjön

jag fick en rapport från en "gammal" kund som meddelade att fisket var magert på Gevsjön. Han hade suttit ute med familjen och det resulterade bara i någon enstaka liten röding. Även gamla butikskollegan hade varit uppe på Gevsjön tidigare i veckan med liknande resultat dvs klent.

Annars har det varit ganska magert på rapporter från sjöarna runt om i dalen så speciellt mycket mer har jag inte att förtälja.
Däremot så är fisketävlingssäsongen i stundande. Eftersom påsken ligger tidigt iår så blir det oxå en tidig tävlingssäsong. Det jag snappat upp hittils är förljande.

Dravsjöpimpeln lördag 8 mars
kl. 12.00-15.00
Det blir både vuxen och barnklass samt After Pimpel på Tossbergs bygdegård.
Mer info ring Maritn 0640-46038 alt. 070-3269417

Fisketävlingen på Glån söndag 30 mars
Kl. 11.00-13.00
Info ring 0647-10427

På Långfredagen så går både Gevsjöpimpeln samt Husånappet.
Påskafton Hensjönappet samt flera ytterlgiare tävlingar. Mer info kommer när jag fått klart exakt med vad som gäller.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 09.55
Temperatur: -2,7 grader
Vind: Västlig 4,3 m/s
Molnlighet: Halvklart med sol
Vattenföring: 15,2 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Jocke Green sa...

Hej på dig!

Jag åker upp till Duved den 15:e Mars, frågan är då vart jag ska fiska om jag vill har röding/ öring?

Mvh
Jocke Green

Unknown sa...

TJING Jocke

Det hinner hända mycket på några dagar. Gevsjön brukar alltid leverera så att försöka där behöver intge vara fel. Har du skoter så testa sjöarna söder ut från Duved. Greningen, Moen, Rengen och Kölsjön.
Tror att det kan vara värt att vara ute riktigt tidigt och fiska in ljuset.

Skittfiske Lunkan