Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Nu är det bestämt!

torsdag 27 mars 2008

Nu är det bestämt!



En del av sommarens utbud på Sportkällaren blir sommarfiske :-)
Jag sitter just nu med ordrar och filar till dem så det ska stämma. Vi kommer gå på utrustning som bhövs för fisket här i Åredalen i första hand och ni som varit med sedan Raskens tiden kommer att känna igen er. Jag kommer jobba vidare med Loop, Sölvkroken, Bios, Abu m.fl och lite roliga nyheter kommer jag oxå få med.
Klassiker som Roger-draget, Toby, Vibrax-spinnaren & spin´n´glo kommer att finnas kvar var så säkra :-)

Min förhoppning att vi kommer kunna ha delar av sortimentet uppe under andra halvan av maj för att vara fullt klara i mitten på juni när fisket blåser igång här.
Det har redan börjat komma lite kataloger som försmak på vad komma skall.

Får visst fölänga inlägget jag gjorde tidigare idag.
Jag och sonen hann med en tur upp på sösidan och Rengen nu på eftermiddagen i solskenet efter att först ha blivit utlurad av ovannämnde son i kälkbanan i åre på pulka. Gissa hur det gick? Jodå ni har gissat rätt, en rejäl krasch senare med landning på ryggen så har jag vissa svårigheter att röra på mig :-)

Däremot så fick jag putsa till honom ordentligt på isfiske istället och fick med mig två rödingar medan han gick helt bet. Den största var strax över 40 cm och uppskattningsvis c:a halv kilot. Träffade även fd. butikskollegan hemma i byn och han hade hmed sig "Dalabröderna" och de hade oxå varit på Rengen, lite rtögt tyckte hon men hade ändå lyckats lura 6 st rödingar upp på isen. Nu skulle de hem och ladda för ödes match i kvalserien för Leksand. Vet inte riktigt hur det känns iom att jag själv går och laddar för Timrås semi mot HV imorgon :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 10.00
Temperatur: -4,8 grader
Vind: Nordvästlig 3,4 m/s
Molnlighet: Klart - Halvklart
Vattenföring: 11,2 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: