Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Bågar på rymmen och rödingar i Jouten

onsdag 5 mars 2008

Bågar på rymmen och rödingar i Jouten

Gudfar ringde och var minst sagt i eld och lågor. Han har tidigare rapporterat om förrymda regnbågar från kassodlingar i Siljan. Idag hade han varit ute och iförd vadare spinnfiskat och klipp en rymmare på 3,5 kg utanför Siljansnäs. Imorgon tjoades det om flugfiskepremiär så då kommer 7:an luftas gissar jag på.

Flugbindarn ringde och meddelade att det kommit lite röding på isen för hans del och det var i det vatten som jag isfiskade röding i för första gången i mitt liv, Storjouten nordväst om Strömsund. Sedan meddelande han oxå att han nu var i final i Flugfiske i Nordens flugbindartävling. Finalen går av stapeln på Sportfiskemässan i Göteborg. Håller tummarna för att han är på plats och sopar banan med övriga bindare :-)

Var hos frisören idag och fick där en rapport från en av mina nya kollegors bättre hälft, tillika hårklippare Deluxe, som log med hela ansiktet när hon berättade om rödingsturen till Rengen som de förtagit sig helgen som var. De hade gått på mina tips och inhandlat några Knosas Demon, eller "Diimon" somn ovanstående hårklippare Deluxe uttalade det :-). Fisken nappade och det vankas röding till middag. Ska se om vi inte kan göra en tur ihop innan säsongen tar slut.

Mer fisketävlingar
Offsjönpimpeln går av stapeln lördag 15 mars
Kl. 11.30-14.00
Skotertaxi från Edsåsdalen finns mer info på.
070-6742744 alt. 070-5875296
Jag och sonen var med ifjol och han har en 2:a plats i barnklassen att försvara. Ska se om jag kan vara med, risk att jag jobbar.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.25
Temperatur: -3,1 grader
Vind: Västlig 1,1 m/s
Molnlighet: Mulet, lätt snöfall under dagen
Vattenföring: 14,8 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

g-smurfen sa...

Ryktena säger att 200 ton fisk rymt i vinter. Så nog finns det fiska att fånga. Och så mycket som det fiskats med spö i vinter har det aldrig fiskats.
Inte bra med för mycket onaturlig fisk.

Lunkan sa...

Tjing
Var in en sv�ng och kollade in din blogg men hittade inget om b�gefiske. �r det bara tv�taktsknatter och avgaser som g�ller nu f�r dig och Br�derna Bus? :-)

Lunkan