Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Om säsonger i allmänhet och fiskesäsonger i synnerhet

söndag 2 maj 2010

Om säsonger i allmänhet och fiskesäsonger i synnerhet

Smack så det så var denna skidsäsong över. I eftermiddag packade Skistar ihop för iår och nu väntar bara att sammanställa för att se hur mycket det klirrar in eller ur kassakistan.
Denna skidsäsongen är nog min sämsta hittils i form av åkdagar. Jag bidrog inte med en krona till Skistars årsresultat och således har jag inte beträtt en pist i år. Däremot införskaffades nya fina semirace skatelagg som när jag vallade dem igår för sommarförvaringen knappt hade blivit nötta. Jag tror det blev 15 km totalt med dem på fötterna fördelat på tre försök.
På fjället fick jag ihop en tur mer mina E99 som sällskap.
De gamla fina Tegsnäsarna dammades inte ens av och Polarisen fick luftas några gånger dels för fiske och dels för en fototur till ett knäck i ÖP i påsk. Jag tror det landade sammanlagt på c:a 30 mil. Med tanke på att jag tillbringar dryga 2 månader med pappaledighet så är det inte annat än ett uselt facit.
Vad ska jag då skylla på i år?
Visst dottern är ju bara drygt 1 år och har inte börjat hänga i Hamre ännu, temperaturen dansande förvånasvärt länge i vinter i området mellan - 20 grader och - 35 grader.
Lägg till en enveten bihåleinflamation som passade på att komma ur garderoben precis lagomt till pappaledigheten och hängde i dryga 5 veckor så kanske jag funnit några förmildrande omständigheter.
Men med all fakta på bordet så går det inte att komma ifrån att jag hittils redan i år har fler dagar med flugspö i hand än med stav :-)
"Min" säsong är i sin linda medan de flesta som häckar i dalen nu packar ihop "sin" säsong.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 23.45
Temperatur: -0,5 grader
Vind: Nordvästlig 1,5 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 36 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Stig Torniainen sa...

Antalet mil på skidor alt skiddagar brukar vara proportionellt mot midjemåttet ;-)

Lunkan sa...

Japp, tyvärr så är fallet.
Hoppas att det även är prop. mot antalet fiskedagar. Då kan jag ta igen lite