Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: ...and the times they are a-changin

torsdag 9 februari 2012

...and the times they are a-changin

Vissa saker har liksom alltid varit sig likt, alltid sett ut eller varit på samma sätt. OS i SVT, Saab i Trollhättan och Plex på starten i Berga by, Transtrand Sälen, första söndagen i Mars.
Men så är inte alltid fallet, saker och ting sker och SVT kommer inte alltid att sända OS, Saabs framtid är klart osäker och Plex, han får se Vasaloppet från sin himmel, saknad javisst.
Nu kanske detta är lite att gå till ytterligheter men en rejäl dos av förvåning kände jag igår när jag vittjade postlådan och fann årets första nummer av Flugfiske i Norden. Jag kan tänkta mig att diskussionerna kring detta varit både djupa och ingående på redaktionen innan beslutet togs, vilka argument som varit för eller emot framgår inte men nu så är det nya tider även på FiN.
Det gula numret till höger tillhör 1982 års utgåva. Gula numret till vänster är 2002 och innehåller bland annat en artikel av min fiske och bloggkompis Flugbindarn "Öringfiske i Årefjällen".
Rätt eller fel återstår väl att se men jag hoppas att det håller, så länge essensen i tidningen lever vidare så kan det gå, men en och varumärkesidentifikation som det klassiska omslaget kan vara vanskligt att frångå. Dock så måste jag få inrymma att det senaste numret var innehållsmässigt det bästa på länge enligt mitt tycke, än så länge håller de stilen.

Hittade tyvärr inget riktigt bra klipp med His Bobness så ni får hålla tillgodo med en tolkning som inte heller går av för hackor och då speciellet inte studiodekoren, den är helt fantastisk :-)



Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.45
Temperatur: -8,1 grader
Vind: 0 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 10 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: