Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Recycle & reuse x-mas, länktips och isläget.

torsdag 15 december 2011

Recycle & reuse x-mas, länktips och isläget.

Jag har funderat lite fram och tillbaka på vad jag i år skulle rekomendera som årets flugfiskejulklapp och efter lite stötande och blötande så blir det fjolårets julklapp som återanvänds, då jag gissar att det ännu är många spösvingare och vattenälskare som saknar den i sin bokhylla eller på soffbordet.
Tipset är således Vattenriket i Vålådalen som ni kan beställa direkt från upphovsmännen. Bara att klicka på länken till höger eller ovan så kommer ni rätt.

Övrigt så har jag uppdaterat mina länkar sedan sist och där lagt in "Fiskelars" i Åsele. En ny kontakt skapad på mina norrlandsresor i nya jobbet. En minst sagt ivrig fiskare och har ni tankar på att fiske i trakterana runt Åsele så är detta en bra sida att starta på. Läsvärt.

Far gjorde ett besök uppe på Gevsjön idag för ett första istest. Det var c:a 1 decimeter is, bitvis i två skikt med vatten mellan så helt säkert är det inte ännu men nu så är det lite vettigare minusgrader och varslade att hålla i sig närmaste dagarna så hopp finns. Han borrade sig rakt ut från kortautomaten c:a 70 meter innan han vände inåt igen.
Det kan nog bli premiär i helgen. Dottern har hetsat om fiske länge nu så det blir nog inga problem att övertyga henne om det förträffliga i det hela :-) Lite "gofika", som Flugbindarn kallar det, pimpelspö, en burk maggot (röd-vit självklart) och ett renskinn så är det klart.

Till sist så måste jag på temat "Det är aldrig för sent"  länka över till min gode vän Troutlaws senaste inlägg, ni finner det här! Det talar för sig själv. :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 19:10
Temperatur: - 4,2 grader
Vind: 0 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 33 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: