Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Packning

fredag 13 augusti 2010

Packning

imorgon blir det fjällfiske igen och denna gång ett för mig helt ofiskat vatten. Jag har förmånen av att få hänga med in i sameland och få tillsammans med några kompisar fiska ett, för oss vanliga dödliga, stängt vatten.
Ån har jag sneglat på många gånger när jag passerat och det ska bli riktigt kul att få testa den. Det är varslat lite regn och mulet i morgon vilket är välkommet.
Den senaste veckan har bjudit på tung luft och fuktig tryckande värme. Visst har det kommit någon skur och några åsksmällar men inget som gjort någon större ändring i väderleken. Efter lågtrycket i morgon så ska det bli lite svalare coh förhoppningsvis lite "torrare" väder. Det behövs då detta väder suger musten ur både fisk och fiskare.
Nu ska jag packa det sista, fixa lunchen och kolla över grejerna.

Igår gjorde jag en kvällstur på älven, rapport finner ni här!

Nån som har något att rapportera får gärna lägga in ett mail till mig. Har inte hört något från övriga delar av dalen på ett tag. Gärna med bild :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.40
Temperatur: 18,3 grader
Vind: Ostlig 4,2 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 37 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: