Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Ännu en bom tur

onsdag 25 augusti 2010

Ännu en bom tur

Fiskelyckan vill ej riktigt stå mig bi nu. I princip hela augusti har varit trög.I söndags gjorde jag och P vår första tur ihop på två år och det var riktigt skönt. P som inte ens hållit i ett flugspö på den tiden var lite ringrostig när vi kom på älven men efter en stund så började kasten landa där hon ville och fisk stiga till flugan. Efter några missade mothugg så satt det även snart fisk på kroken.
När vi fikat och det var min tur att fiske så öppande sig himlen, åskan rullade och vinden friskade i. Borta var de vakande öringarna och min chans att få böjt spö.
Igår så pep det till i mobilen vid 21.00 tiden, Målarn var på älven och det var fisk igång. Strax därefter så bromsade han in utanför huset och iväg.
Vi körde av en sträcka i Staa och resultatet blev en 4 hg öring inget mer. Älven går fortfarande låg men har så sakteliga börjat stiga. Med regnet så har även vattentempen sjunktigt vilket kommer inverka positivt på fiskat.
Ikväll så drog vi, jag och Målarn, västerut till Handöl och mötte upp Rospiggen, Fluganberg och Granaten, alla kända från bloggen Rospiggen Fiske och synnerligen trevliga fiskevänner. Målet var storöring på högvatten men det grusades snart.
Vinden gav oss ingen ro och regnet bara spädde på frusterationen över att det inte hände något. Ån gick inte så hög som jag hoppats på och det var klent med bititresserad fisk. Det verkar ligga någon förbannelse över Handölannoch vi, ifjol när jag fiskade ån med ovannämnda Rospiggar så drog en storm in och ställde till det. Iår var det inte mycket bättre utan frisk vind i kombo med regn gjorde att vi kroknade tidigare vad som varit beräknat. När vi summerade ihop så var det bara Rospiggen själv som fått något att kroka av. Vi andra stod med lång näsa och såg på

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 23.50
Temperatur: 7 grader
Vind:Ostlig 5,9 m/s
Molnlighet: Mulet och lätt regn
Vattenföring: m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: