Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Plusgrader och ny blogg

söndag 15 november 2009

Plusgrader och ny blogg

Ledsen Hank, väldigt ledsen. Har nog inte varit helt uppmärksam är väl det minsta jag kan säga. Bättre sent än aldrig är det jag får säga till mitt försvar.
En gammalbekanting har slagit följe i bloggvågen och jag kan inte annat än rekomendera den. So Fly - Fishy Business. Den ligger nu även med bland mina favvobloggar.

I går slog vädret om från stabila minusgrader till +4 nu på morgonen. Vinden är fortfarande frisk och över öppen is drar det ordentligt så isfiskepremiären skjuter jag upp ytterlöiagre några dagar.
Ska kolla herrarnas första åk nu men sedan blir det en tur till älven med Dynamiter och Rograr i släptåg. Är lite sugen på färsk örign till middag :-)
Rapport kommer.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 10.05
Temperatur: 4,3 grader
Vind: Sydostlig 3,0 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 23 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

henke sa...

Ingen fara, Lunkan. Jag har inte direkt flaggat för den, är lite periodare när det kommer till bloggandet;-)