Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Laddning för Roslagen

fredag 6 november 2009

Laddning för Roslagen

Klumpar är klippta, loppar limmade och dragasken genomgången.
Imorgonbitti och då menar jag "bitti" så rullar jag upp från Värmdö mot Roslagen för att möta upp Mr Troutlaw samt Rospiggen och hans vänner. 08.00 på Ica parkeringen ska vi mötas och då blir det att rulla härifrån vid 06.00 rycket :-)
Två dagars havsöringsjakt står på programmet och det ska bli sjukt kul. Jag har inte fiskat kustöring i Sverige sedan 1998 sist tror jag det var. En kall aprildag på Torö stenstrand ihop med Gudfar och min amerikaskevän efter en minst sagt våt natt.
Jag och Gudfar tillbringade kvällen hos en vän på Torö och när vi ramlade isäng vid 04.00 på morgonen så hade vi druckigt 13 olika sorters alkohol.
Vår amerikaske vän såg storögt på oss när vi spisade Muurikka stekt 90-grammare till frukost när han kom med morgonbussen från stan.
Resultatet då? Förutom snöglopp så fick jag en 7 hg blanköring :-)
Hoppas på större och fler imorgon. :-)

Nu är det middags dags sedan slutpackning.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.15
Temperatur: 1,7 grader
Vind: Ostlig 5,7 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 33 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Henke sa...

Rapport, Lunkan. Rapport!;-)