Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Веселое Рождество

tisdag 6 januari 2009

Веселое Рождество

Dalen är nu full av ryska/baltiska gäster. Iår fler än någonsin tidigare.
Skistars rajd österut verkar börja betala av sig :-)
Ikväll körde jag och sonen några åk i Hamrebacken för att bränna lite av julfläsket.
Vi var inte ensamma om den ideén visade det sig. Jag tror halva St Petersburg var på plats. :-)
Det var lite lätt anarkistisk stämning i liftkön och det stackars liftbiträdet slet som ett djur för att få upp alla så smidigt och säkert som möjligt.
Själva lyckades vi få till 3 åk och en våffla på 1,5 timme innan vi gav upp.
Jag måste medge att jag blivit lite bortskämd med att bo 3 stenkast från liften och ha möjligheten att välja skiddagar :-)
Jag tror jag hoppar över de kommande två kvällsåkningarna i Hamre (kommande lördag och tisdag).
Anledningen till att vi har så många ryska/baltiska gäster är att den ortodoxa julen firas i Ryssland 7 januari och nyåret 13 januari.

Huruvida dessa ryska gäster siktar på att dra någon fjällöring vet jag inte men för övrigt har det varit lugnt på rapportfronten. Själv har jag inte varit ute sedan turen med Konsulten och Mr Troutlaw.
Har någon läsare använt några av helgernas lediga dagar till isfiske får ni gärna lämna in en rapport.

Jovisst inläggets titel betyder "God Jul" på ryska.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.45
Temperatur: -7 grader
Vind: 1 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 15,2 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: