Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Regn och ruskt i Tromsö

fredag 3 juni 2011

Regn och ruskt i Tromsö

Det har varit en hektisk period ett tag och bloggen har fått stått lite åt sidan i några dagar. Just nu är jag på säljresa i nordnorge och sedan i måndags har jag rullat 200 mil och just nu sitter jag i Tromsö. Igår var dagen vigd åt fiske i Barduelva men krafitg trötthet och halvtrist väder la en mörkskugga över mina ambitioner och efter 2 timmar så packade jag ihop. Imorgon lördag är jag ledig men tyvärr så är det varslat riktigt skitväder här i Troms så det blir nog inte någon jakt efter de brunprickiga guldbukarna.
Blir det något fiske så får jag nog ägna mig åt denna typen på köpcentret Jekta som dessa killarna i Freestylefish ägnar sig åt.
En riktig höjdare :-)


Även hemma verkar det vara skitväder men jag har ändå hittat lite positiva nyheter på ämnet lera och sörja.
Länsstyrelsen har dragit i handbromsen och tagit kommunstyrelsen i örat och underkänt deras detaljplansbeslut kring en planerad projektering av 95 lägenheter vid Fjällgården.
Artikeln från LT har ni här för påseende Länsstyrelsen stoppar Fjällgårdsplan

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.35
Temperatur: 13,6 grader
Vind: Nordvästlig 3,2m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 176 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle vara intressant att veta vilka beslutsunderlag som legat till grund för att inte göra en MKB, något jag trodde var mer regel än undantag vid sådana stora byggnationer och i känsliga områden?
Dock är jag ej förvånad.
Åre Kommun gör återigen bort sig.

Joachim Björkman

Målarn sa...

Åter hemma med ett avkastat Blackline #9 och tyvärr laxlös, men en sjukt rolig vecka har tillbringat med grabbarna.
Ingen brådska hem älven går fortfarande ganska hög.

//M