Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Ömmande tå och sargad stolthet

söndag 31 januari 2010

Ömmande tå och sargad stolthet

Läser med förtjusning alla de kommentarer som publicerats i samband med mitt förra inlägg om mina 7 måste flugor
Idel ädel blåa naglar hehe
Likt skvallerpress-journalistik så huggs det och sablas runt i kring sig för att någon annan hävdar en sanning som inte riktigt passar sig.
Som svar läggs bollar upp likt
Lunkan inte för att låta spydig men..
. eller
Det blir en anmälan till FO!( Flugombudsmannen )
eller min egna favorit
...jag överlägger just nu med min advokat om en anmälan av detta nonchalanta tilltag till Fiskeriverket. Bah


Se så mina vänner, inte ska vi väl träta så. Jag har en idé för att lätta upp det hela lite.
Varför inte sända in Era Egna Magnificent seven - 7 måste flugor så kan vi ju jämföra askar och utbyta teorier i en anda av ett kanske mer vårdat och vuxet språk och med de mer "objektiva" glasögonen på näsroten.
Så vad säger ni, vem blir först att anta utmaningen och maila mig sina 7 måsten i flugasken. Lägg gärna med en liten motivering eller anektdot kring valen. Alla och envar är välkommen och förslagen kommer publiceras utan inbördes ordning och i en mer resonlig anda :-)


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.40
Temperatur: -20,6 grader
Vind: Sydostlig 3,6 m/s
Molnlighet: Klart - Halvklart
Vattenföring: 5,2 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Målarn sa...

Lunkan det kommer.....du förresten börjar rosta till lite i armbågen är det inte dax för en träff,in Duveds hallen?,med tillhörande besök på lokal=)

Stig Torniainen sa...

Om några dagar ska du få se på nåt drastiskt Lunkan. Håll koll på min blogg.