Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Livet åter....

onsdag 2 september 2009

Livet åter....

...såren är slickade och ett nytt hopp börjar spira. En nyfunnen vän ringde och meddelade att det är storöring på väg upp i Jörstadelva (Snåsa Norge) och fisket stänger inte förrän 15 september där.
Fredagen kompas ut för att spenderas med familjen. Framåt kvällen packas utstyret ihop, sovsäck och lite mat/pilsner och bilen styrs västerut.
Det känns skönt att få en andra chans på säsongsavslutningen och jag hoppas verkligen att det denna gång blir lite medgång. Känns faktiskt som jag är värd det.
En ny spötopp till Multin kom med posten idag 400 kr kostade den, hundens veterinärsbesök med den spräckta klon landade på 2700 kr på 300 kr i medicin och vadarna läcker fortfarande i grenen, ingen djupvadning med andra ord.

Jag tänkte även köra en favorit i repris i år igen.
Eftersom nästan allt fiske i Åredalen är stängt så behöver jag lite hjälp att fylla bloggen.
Jag vill gärna att ni som läser bloggen och fiskar skriver ner några rader om sommarens fiske.
* Toppen
* Botten
* Tråkigheter
* Drömmar som gått i uppfyllelse
* Drömmar som spruckit
* Prylar som varit till nöje
* Prylar som inte hållit måttet
* Nya kast ni lärt er

Ja med andra ord i princip vad som helst som har med ert fiske och fiskesäsongen att göra, tankar och känslor.
Maila mig det på lunkan_71@hotmail.com så lägger jag sedan upp det på bloggen.
Blir det långa historier så kanske jag redigerar ner dem lite samt att jag kommer inte tolerera ohyffsat språk, personliga påhopp och saker som viker av från ämnet. Jag ser gärna att ni undertecknar dem med namn menera namn kommer inte publiceras om ni inte själva godkänner det. Vill ni inte heller lämna ut platser och" hotspots" så är det helt ok.
Även bilder från sommarens fiskefänge tas gärna emot.

Här kommer några länkar till några av fjolårets inskickade rapporter.
Sommarrapport från Norge
Första sommarrapporten

Jag har även börjat lägga upp lite nya bilder under temat
Best of 2009
på bloggen.
Mer kommer efterhand jag hunnit igenom sommarens kameratryckningar .-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 17:15
Temperatur: 16 grader
Vind: Västlig 4,6 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 37 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Patrik sa...

Hallå där Lunkan!
Helt klart är du värd en andra chans...Go get it!!!!
Jag tar min andra på silver i kustvatten, som du vet, så funkar flugorna även i Roslagens kustvatten i November, då på Havöringen.
Se dé som den tredje chansen!! ;-)

Ett riktigt skitfiske önskas du på resan.

Målarn sa...

Självklart, åk bara, jag är inte avundsjuk...inte alls. Själv ska jag jaga demoner med silverklot utanför HC må bäste man vinna=) skitfiske på dig.