Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Sista ripjakten för säsongen

söndag 15 februari 2009

Sista ripjakten för säsongen

Sedan jag började jaga så har jag aldrig haft en så jaktklen säsong som i år.
6 dagar allt som allt var det jag fick ihop. 5 på fjället och 1 hemma i Sundsvall.
Resultatet blev en hare i oktober.
Dagens tur gav ett skottläge som resulerade i bom samt 7 ripor till som tog tillvingarna innan 22:an hunnit lyftas från axel.
Turen var dock unik då det var första gången sonen följde med på vinterjakt.
Det var minus 20 grader när vi svängde av Handölsvägen upp mot Storulvån.
Allt efter vi körde uppåt så steg temperaturen, när vi lämnade bilen så hade vi minus 14,5 och lätt vind. Himlen var blå och sol sken från en helt molnfri himmel.
Jag njöt av att få visa sonen de fjällsluttningar som jag tidigare jagat ofta och mycket. De senaste åren har tiden krympt och speciellt vinterjakten fått stryka på foten. Dagens tur blir nog sista denna säsong då nästa helg vigs åt fiske och familj för att sista helgen i februari åka till S-vall och besöka mor och far.
Nästa säsong ska bli bättre med fler turer på fjället. Jag har sagt det förr och jag kommer nog säga det igen :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.25
Temperatur: - 9 grader
Vind: Ostlig 5,8 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 10,6 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: