Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Fiskeresplanering

onsdag 18 februari 2009

Fiskeresplanering

För två år sedan gjorde jag säsongspremiär nere i Lom, Övre Otta i mitten på maj med Gudfar.
I fjol var Stenhuggarn och jag på besök i Bokbindarns hemmavatten, Nidelva, andra helgen i maj och nu börjar årets premiärresa utkristaliseras.
Åter beger jag mig mot Norge och även denna gång med Bokbindarn som ledsagare till nya spännande vatten. Förhoppningsvis så får jag sällskap även denna gång av Stenhuggarn samt ytterligare några vänner som är inviterade till resan.
Det känns skönt att se att det finns ett slut på vintern och att snart så svingas linor och flugor åter över vakande öringar.

På tal om svingade linor så blir det inomhus premiär för det snart. Duvedshallen är bokad och ett glatt gäng av fiskekompisar verkar sluta upp. Lite kastande, lögnutbytande och kanske en pils står på programmet. Ska bli riktigt skönt att få känna korken i handen igen :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.35
Temperatur: -9,7 grader
Vind: Ostlig 5,6 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 9,6 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: