Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Ispo är över

lördag 7 februari 2009

Ispo är över

Ingen vanlig upplevelse, vanvettigt är ordet.
Ta Sollentuna-mässans lokaler och sextondubbla den ytan. Kläm alla möjliga tänkabara och otänkbara vinteraktivitetsproduter och producenter, addera lite weisse-bier och förvirrade asiater så början vi närma oss verklighetens Ispo-mässa.

Jag fick lite tid över att strosa runt och kolla i de olika hallarna, 16 st till antalet, och sökte efter något nytt i fiskeväg. Mässan går i vintertemats tecken men jag hade ändå förhoppningen att hitta något att klämma på.
Tillslut så fann jag i Patagonias monter vadare, skor, jackor och västar. Hos Cloudveil hittade mina kollegor oxå vadare men det var nog det enda i fiskeväg som fanns representerat på årets mässa.
Däremot så har jag luskat upp lite nyheter på flugfiskefronten på annat håll som jag håller på att sammanställa. De kommer ett inlägg längre fram.

På mässan så fick jag även förmånen att träffa en av kollegorna på Klättermusen för första gången. Han håller sig i spagettins förlovade land till vardags och är bland klättrarna där vår säljansvarige.
Förutom de uppdrag han gör tillsammans med oss så driver han även en firma kring klättring och klätterleder. Kika gärna in på hans hemsida, om inte annat för alla vackra naturbilder som han och sambon tagit på sin klätterexcursioner världen runt.
Coronn.com

Nu ska jag sträcka ut på soffan en stund. Jag är inte riktigt ikapp på sömnkontot ännu efter München-trippen.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 15.55
Temperatur: -17,3 grader
Vind: Sydostlig 4,9m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 13,7 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: