Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Nytt år och nya fiskar.

onsdag 2 januari 2008

Nytt år och nya fiskar.

Nu har det vänt, vi går mot ljusare tider. Vintersolståndet är passerat vilket innebär mer ljus, mer ljus innebär mer värme, mer värme innebär snösmältning, snösmälting innebär öppet vatten vilket är en förutsättning fö att hitta vakande öringar och locka dem till hugg på torrfluga :-)
Hoppas inte helgerna tärt för hårt på magomfånget på er utan att ni i sansad måtta konsumerat mat, dryck och klappat upp julen.
För min egen del så har jag precis öppnat sista julklappen och sitter precis framför den. Jag passade på att kosta på mig en ny hemmadator så jag kan vara lite mer frekvent i uppdateringarna här.

På fiskefronten har jag däremot inte hunnit med något utan det har varit jobb, jobb och lite mer jobb. Idag är det första dagen sedan julafton jag varit ledig. Ruggigt skönt. Tillochmedmobilen har varit tyst. :-)
Jag har fått lite rapporter och besök av "gamla raskenskunder" som lämnat rapporter. Det verkar ha varit lite varierat fiske med långa tröga perioder för att sedan släppa för någon dag. Konsulten har legat nedbäddad i förkylning senaste dagarna och inte gett mi något från Gevsjön. Däremot har en av mina nya kollegor varit ute några gånger under helgerna och luftat lite fisk. Kul att se att intresset även finns på nya arbetsplatsen :-)

Väder och vattenstånd Duved:
Klockslag: 19.15
Temperatur: -5,3 grader
Vind: Ostlig 7,4 ms
Molnlighet: Mulet och lätt snöfall
Vattenföring: 22 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Konsulten sa...

Gott att se at in favo skribent har kommit upp ur lagret och börjat skriva igen. Lovar att bidra efter bästa förmåga. Kommer upp på söndag!Micke