Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Lite update och Väsek

måndag 2 januari 2012

Lite update och Väsek

Efter att ha haft lite nyårsvila från bloggen så är det åter gjorts lite arbete.
Huggtabellen är uppdaterad så rätt månad ligger inne och så även året.
Jag har även uppdaterat "Till Salu" där jag åt en fiskekompis lagt ut ett spö.
Det är ett Guideline AWM 8,9 fot för lina #4 som skall avyttras. Spöet har en djup, mediumsnabb action och ganska mkt pulver i sig. Passar utmärkt för det lite lättare fisket med torrfluga och oförtyngda nymfer.
Spöet är endast provkastat och i nyskick, begärt pris 1000 lappen, nypris 2008 var 2089 kr.

Guideline AWM

Väsek skoterföreningarnas organisation här i västjämtland har från ochmed i år helt ny styrelse och det blir lite nyordning. Bland annat så läggs ledpreparereingen ut på entrerenad och de maskiner som de haft till sitt förfogande avyttras. Är ni intresserar så klicka in på hemsidan deras för mer info om priser osv.
De har ännu inte riktigt hunnit uppdatera hemsidan med ledstatusar osv, och jag har ännu inte fått klarhet i hur leddragnignen från Duv ed och söderut kommer gå i år. Om den som i fjol går längs kraftlinan upp eller som tidigare år längs Greningen-vägen. Fjolårets lösning med kraftlinan hoppas ajg bara var tillfällig då terrängen där inte var den bästa att dra en led på.
Vad ajg däremot fått klart är att leden över älven från Duved är körbar och ruskad. Det är provborrat till c:a 20 cm is så det skall inte vara några problem. Åresjön har körsst längs sydsidan mot Renfjället (gamla leddragningen) och det var bra före med torr snö på isen. Däremot så sa rapporterna att Grennigen var blöt och sur. Jag har däremot inte fått någgra mer besked om isen på gevsjön, Ånnsjön eller om leden hela vägen ner till kölsjön är ruskad och öppen.
Återkommer när jag hör något mer.

Till sist så har jag satt samman "Best of 2011" i bilder form och en "Årskrönika" hoppas jag ha klar under de närmaste dagarna.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.40
Temperatur: - 4,3 grader
Vind: Västlig 1,6 m/s
Molnlighet: Mulet och lätt snöfall
Vattenföring: 30 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: