Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Snöfall, gråväder och mer på Tradera

lördag 16 oktober 2010

Snöfall, gråväder och mer på Tradera

Ute faller snön i stora tunga flingor. Temperaturen ligger runt nollan och nere i dalen så smälter snön allt efter den landar. Om jag tittat upp mot Hamrebacken så är den däremot vit. Det räcker att komma upp c:a 50 fallhöjdsmeter för att det är kallt nog för snön att ligga kvar.
Ett annat vntertecken jag ser i backen är att Skistar har nu satt ut snökanonerna och blir det bara stabiltkallt nu så slår dom nog igång maskineriet. Hösttystnaden kommer ersättas av mullrandet från snötillverkningen och så kommer vi nog få ha åtminstone en bit in i januari.

På fiskefronten har det inte hänt mycket sedan förra helgen. Jag mötte Revisorn och Kläddesignern och båda dem talade om hoppackning av fiskeprylar. Nja jag vet inte riktigt om jag är redo ännu. I november så öppnar ju Storån igen och en hösttur dit och en novemberöring på fluga står högt på önskelistan.

Bokrean på Tradera avslutas idag och än så länge finns det klipp att göra. Jag hr även lagt upp ett objektiv till Pentax systemkamera som jag säljer.
Kolla in och se om det är något som kan passa.

Tillsist så vill jag bara passa på att rekomendera Rospiggens senaste blogginlägg. Läsvärt.


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 13.00
Temperatur: 1,2 grader
Vind: Nordvästlig 2,7 m/s
Molnlighet: Mulet och försiktigt snöfall
Vattenföring: 41 m/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: