Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Ribbon

torsdag 3 december 2009

Ribbon

Idag är det på dagen 5 år sedan min första egna hund gick ur tiden.
Ribbon eller Twiggs Carlsberg som hennes namn var enligt stamtavlan kom från Erik och Inger Eckhardts kennel Twiggs till oss i juli 1993.
Det var tillsammans med henne som jag lärde mig jaga och hon var med när jag sköt min första ripa på en västsluttning i Sösjöfjällen, min första hare stötte hon åt mig på en slåtteräng vid Mälaren. Hon apporterade gås och morkulla. Lockade bock och ställde grävling med skall.
Men mest av allt var hon en helt fantastisk familjehund som älskade alla och jag kan nog säga att alla som mötte henne kände samma sak tillbaka.
I drygt 11 år så fanns hon vid min sida och tomrummet hon lämnade har inte riktigt gott att fylla.
Hon var speciell och hon var den första.
Vila under en jakttur.
Lekkamrater
Näst efter ripfjället så var detta favoritplatsen
Apport.
Plastmamma
Fältjakt i Sörmland
Ribbon

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.30
Temperatur: -7,3 grader
Vind: Ostlig 5,5 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 24 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Staffan sa...

Den första hunden ÄR speciell! http://minutsida.blogspot.com/search?q=essi