Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Vacker vinterdag, nya hjul & trevliga rapporter

lördag 28 februari 2009

Vacker vinterdag, nya hjul & trevliga rapporter

Idag har det varit en sån där helt magisk dag. P åkte till Medelpads mest besöka turistmål Birsta handelsområde för der obligatoriska Ikea inköpen och lite annan shopping. Själv passade jag på att ta dottern i vagnen och gå en tur längs min barndoms hemmagata. Solen sken från en klarblå himmel, snön fanns även här nere i mängder och talgoxarna kivades om vem som kunde lovsjunga solen högst. Skoterknatter hördes i fjärran, på elljusspåret stavade en far och en son fram i sakta mak, ingen idé att göra sig någon brådska. Det kändes som varje levande väsen njöt av dagen, så även jag.Nya hjul har det även blivit på denna resa. Ett stycket bättre begagnad Opel Vectra inhandlades igår till glädje för för regionens Opel/Saab-handlare Motorcentrum Gjestvagn Bytte några ord med säljaren kring senaste GM debacklet och jag kan väl summera det som så, jag har mött muntrare bilsäljare. Dock gjorde han ett mycket trevlig och proffesionellt intryck och håller Vectran samma klass som han så har vi många glada min framför oss ihop. Skönast känns nog ändå att nu är det slut på trångboddhet vid längre resor. Det är slösaktigt stora utrymmen speciellt i baksätet.

Mr Troutlaw ringde mig i eftermiddags och kvittrade glatt i luren. Det verkar inte bättre än att han åter har en inplanerad resa till hembyn väster om Åre. Nån tur upp till Rengen blir det nog av, har själv en ravanch att inkräva sedan senaste turen och Mr Troutlaw klev ju redan ifjol in på öringsscenen med en vacker tjärnöring på runda slängar 8 hg.
Nya krokar blir det i vilket fall som helst.

Innan vi åkte ned hit till S-vall så ringde en gammal Raskens-kund och tillika Duvedsbo och lämnade god rapport från Kölsjön. Bra med fisk hade han lyckats få tidigare i veckan. I helgen skulle han oxå ut och ev. hänger Fjällsport-handlarn med som sällskap. Ska försöka luska fram rapport.
Konsulten skulle ut på Gevsjön på Vasalopp-söndagen och även från den turen hoppas jag få en rapport.


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 19.35
Temperatur: 9,5 grader
Vind: Ostlig 5,7 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 9,3 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: