Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: På tur..

fredag 27 februari 2009

På tur..

till Sundsvall. Kanske inte världens mest exotiska resmål men i brist på annat får det duga. Vi är på besök hos föräldrarna med familjen. Lite shopping, Ikea stoppet är en klassiker och vi har redan fått beställning från vänner att hämta ut.
En svääng i några bilhallar står på schemat oxå. Resan ner i går var ingen hit. Två vuxna, varav jag på nästan 2 meter, en lång tonåring och en barnstol i en Oktavia är inte att rekomendera. Det var skönt att komma fram och få sträcka ut.

På vägen ner passade jag på att svänga in till Flugbindarn med en liten överraskning. I somras knäckte han toppen på sitt 3zone vilket jag hjälpte honom att beställa ett nytt. Dock dök det aldrig upp någon topp och efter mailpåminnelser till Flydressing svenska distributören för Vision så fick jag i början på veckan svar. Sjukskrivning och internmissar gjorde att toppen inte kom men som kompensation för dröjsmålet så skickar de istället ett helt nytt spö. Igår ramlade det in till mig och överlämnades till Flugbindarn. Spöt var ersättaren till klassiska 3zone för säsongen helt nya Vision Nite


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 08.55
Temperatur: -5 grader
Vind: Nordvästlig 1,2 m/s
Molnlighet: Mulet och snöfall
Vattenföring: 9,0 m3/s
Skittfiske
Lunkan

2 kommentarer:

Stig Torniainen sa...

Det gjorde du bra Lunkan, tusen tack !! Mina flugbindartjänster står till ditt förfogande....

Lunkan sa...

Du får lämna rapport när du provkastat spöt. 4-delat var ju inte fel heller när du traskar runt i fjällen. :-)
Några "Fylking flies" till Smöla turen kanske.

Skittfiske
Lunkan