Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Kast-abstinens

onsdag 30 januari 2008

Kast-abstinens

Börjar komma nu. Det snurrar lite sjuka tankar i huvudet om hur skönt det vore att greppa korken på ett spö, känna linans glatta yta mellan fingertopparna och få den lilla känslan av välbehag när du känner linan sträcka ut i bakkastet. :-)
Har inte gjort den årliga genomgånen av utsyret ännu, linorna ligger kvar på rullarna skitiga och dana så bara av den anledningen vore det en välsignelse för dem att få luftas lite och få känna lite snö. Snö är bra linrengörare. Därefter så kan jag med gott mod smörja upp dem och spola av dem från rullarna för vinterförvaring. Dock lämnas en rulle ifall kast behovet gör sig påmint igen :-)
Gissar dock att någon i grannskapet kommer ringa den roliga taxin med lampor på taket och klä mig i jackan med ärmknäppnign på ryggen om jag stövlade ut och började veva med spöet fullt synlig i dagsljus. :-)
Det är bara att inse att alla människor inte är flugfiskare med kastabstinens så full förståelse kanske jag inte kan vänta mig.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.20
Temperatur: -2,4 grader
Vind: Nordvästlig 3,2 m/s
Molnlighet: Molnligt
Vattenföring: 15,5 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Henrik sa...

Ja du Lundqvist... Ta det nu lugnt, vi har en bit kvar till gå-och-lägga-sig-klockan-fem-på-morgonen-fisket. Åk lite skidor tills dess :-)