Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Ottfjället och säsongspremiär på vinterripa

måndag 21 januari 2008

Ottfjället och säsongspremiär på vinterripa


Iof så blev det mest en hundrastningstur av allt ihop. Morgonen var trögstartad och innan jag käkat frulle, hittat alla kläder, ryggan, bössan, ammu och vapenrem så var på plats vid foten av berget så var klockan 12,30. Vi, Genie och jag, gjorde en kort båge upp på kalfjället och väl där började det blåsa lite så vin vände ner mot fjällbjörksregionen. Där låg det mer snö och vi hittade färska spår av fågel. Summerat så såg vi 14-15 fåglar varav alla utom en var på vingarna när vi såg dem. Jag såg en sittande fågel och den luftade jag 22:an på med resultatet att det ryckte lite i stjärtfjädrarna innan fågel oxå den tog till vingarna. Jag toksumpade skottet. :-)

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 15.50
Temperatur: -5,3 grader
Vind: V 2,8 m/s
Molnlighet: Mulet
Vattenföring: 14,8 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: