Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Eat, Sleep, Fish

måndag 19 juli 2010

Eat, Sleep, Fish

Troutlaw kastade till mig en ny fiskekepa när han landade och den sa just ovanstående ord. Mina första två semesterveckor har ägnats åt det första och sista, Äta & Fiska. Sömnen har fått stå lite åt sidan men det börjar nu ordna till sig.

Sedan i fredags så är jag långt från strömmande öringsvatten och min fiskegarderob närmare bestämt tillsammans med sambo & dottern på Värmdö. Här ägnas tiden åt att Äta & Sova, fisket ligger på vänt i ytterligare några dagar.
Solen vräker sig över oss och maten tillagas på grillen.
Dagens var korv med bröd.
Kanske låter banalt men jag säger som Paul Svensson, är det en bra råvara så behövs inga krusiduller.
Bratwurst från Sorunda Korvfabrik med 85% svensk köttråvara, hembakat dinkelbröd, homungsdijon, surkål och chilisås. Vid sidan grillad färsk sparris, halloumi och en grekinspirerad sallad.
Världsklass!?!


Rapporterna inkommer hemifrån, Målarn, Revisorn och Läkar-sonen har varit över och jagat lax i Stjördal men med magert resultat.
Slaktarn i Järpen är just återkommen från en sådan trip fast till Beiarn och den gav denna serie, 10,5 kg, 12,4 kg & 13,8 kg. Lyfter på hatten för den trion, grymt.
Bokbindarn fortsätter härja runt bland "mina" öringar och igår kom rapport om två tagna på torrt, kläckare, 0.8 & 1.5kg.
Hade precis Troutlaw i telefon och han har legat lågt sedan i torsdags och vår senaste tur emn nu hade abstinensen gjort sig påmind och i morgon jagas det åter öring igen.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20.00
Temperatur: 12,9 grader
Vind: Västlig 3,1 m/s
Molnlighet: Regn
Vattenföring: 76 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Pernilla sa...

Underbart är kort!