Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Ute på vägarna igen!

tisdag 17 april 2012

Ute på vägarna igen!

Det har varit lite klent senaste veckan med inlägg och till mitt försvar så har jag jobbet att skylla på. Just nu sitter jag i Piteå efter att ha avverkat Härnösand,Sundsvall,Ånge,Brunflo torsdag -fredag förra veckan och hittils denna vecka bockat av Ö-vik, Umeå, Skellefteå och nu som sagt Piteå. Innan jag är hemma igen på fredag så skall även Luleå, Boden, Sorsele och Storuman få besök. Det är ett digert jobb att ligga ute :-)
Så följdaktligen så har det inte blivit så mycket fritid då hem och hus behövde lite våröversikt i helgen som gick. Far däremot har varit ute och kört sista rycket på vårisarna som är fortsatt bra. Däremot så har fisket varit trögt och rödingen har tappat bitvilligheten.
Älven sjunker igen och är nu nere i mer normala aprilnivåer och ordningen är mer eller mindre återställd. Känns ändå ganska skönt men så mycket mer snö har jag inget behov av.

När det gäller Wall of Fame så har underlaget varit lite klent i vinter men för någon vecka sedan så plingade det till i mailboxen och en rejäl öring hade landats. 2 kg på pimpel det är respekt varje dag i veckan. Den ligger nu på plats.

På tal om uppdateringar så är det med glädje som jag ser att min Fd Granne Dahlberg åter är med i matchen igen och väcker sin gamla Duvedsfiske blogg till liv igen. Ser fram emot att både få slå följa längs älven som på nätet. Klicka in och kolla av läget vetja.

Fundera lite på att Jeepa till tillvaron lite. P behöver en dragbil till hästsläp och jag vill ha något att ta mig ut på fiske och jakt utan att skrapa underrede i tid och otid. Önskemål som vi kollar efter är  typ Forester, Vitara, Sportage eller likande. Budgeten är relativt stram och kraven är följande:
- Närmare gjord kamremsbyte än kommande.
- Ska klara en besiktning imorgon.
- Dragkrok & 4WD.
- Absolut inget amerikanskt, annars är vi relativt öppna.
- Rost undanbedes härmed vänligen men bestämt.
- Fullt fungerande mao.

Har ni något eller känner någon som skall sälja så dra iväg ett mail till mig.
lunkan_71@hotmail.com

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 20:50
Temperatur: -1,4 grader
Vind: Ostlig 1,9 m/s Vindbyar 5,1 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 57 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Anonym sa...

Kränger Taron till rätt pris ;)