Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Fasiken vad gott, nu är vi igång.

måndag 26 maj 2008

Fasiken vad gott, nu är vi igång.


På eftermiddagen så återkom solen efter en tillfällig sinnesförvirring i morse. Det satte direkt fart i butiken och mitt i uppackningen så gick säljet igång. Vissa saker hann vi inte ens packa upp utan såldes direkt från låda.
Några kunder som är uppe i Kolåsen gjorde slag i saken med nya prylar till en av sönerna. Rapporterna därifrån var minst sagt positiva. Igår hade det krokat av 17 öringar mellan 0,5 kg och dryga kilot på spinnare.

En granne i Duved ringde in och meddelade årets första landade på torrfluga. Klinkhamer gav öring på kilot i Lövsta.
Fd. grannen Dahlberg satte oxå in snoken i butiken och log med hela ansiktet när vi stod med huvudena nere i draglådorna. Han meddelade att det var en städ och fixdag på gång i Duved och jag trr det var till helgen det skulle gå av stapeln. jag ska forska lite mer på det. Kolla även in hans blogg duvedsfiske.blogspot.com mycket läsvärd.
Flugbindarn var oxå ute igår och redan innan jag fått i mig frukostkaffet kom 0-4 MMS-et till mobilen. Innan han summerat dagen så var det en på 47 cm, en några centi kortare samt några propellrar som landats. Nu är jag klart avhängd och behöver skaka fram den lilla skicklighet jag kan tänkas besitta i kombination med en herrans massa tur och jag ska komma med i matchen igen :-) Det verkar som han känner ett visst uns av medlidnade med mig för rätt vad det är så dimper det ner ett litet kuvert i brevlådan med några nybundna alster, eller så kan det bara vara pikar att jag inte har vettiga flugor själv att sätta på tafsen. Men som Loffe Carlsson sa i en svensk filmklassiker, "Nu är det krig, nu har dom skitit i det blå skåpet"

Förövrigt ägnade jag dagen mest till att vara stolt över sonens bedrift igår och visade gladeligen upp bilder för alla och envar :-)

Håller värmen i sig denna vecka så tror jag starkt på Rock´n´roll i Liten och de årligen återkommande gäddrallyna. Siktar på att få inviga Pike Boostern senare i veckan. Visst är väl våren härlig.


Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 18.40
Temperatur: 8,7 grader
Vind: Nordvästlig 3,9 m/s
Molnlighet: Klart - Halvklart
Vattenföring: 148 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: