Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Säsongsavslutning i moll

fredag 3 september 2010

Säsongsavslutning i moll

På något annat sätt går det inte att sammanfatta den.
Jag och Målarn gjorde gemensam sak sita kvällen och attakerade västerut. Flugbindarn åkte söderut, och även rapporter från centrala dalen sa samma sak. Trögt fiske.
Jag och Målarn jagade hårt men resultatet blev noll, inte en dragning i flugan för någon av oss. Inte ens visade sig någon fisk alls.
Flugbindarns rapport finna att läsa här!
Det var liksom att det gick troll i fisket på alla fronter. Augustifisket har överlag varit väldigt trögt och jag tror inte jag varit över 4 hg på landad fisk och många har det inte heller varit.
Nu blir det rast och vila ett tag från fisket och öringen skall få lekfrid. Istället tar nästa säsong vid och just nu är jag i fullfart med packandet. Det blir Älgjakt.
Imorgon beger jag mig mot de gamla hemtrakterna och nästa vecka kommer tillbringas i skogen på pass, mesta dels sovande gissar jag. :-) Ett perfekt läge att göra insättningar på sömnkontot och ta igen lite av alla förlorade nattsömnstimmar under sommarens fiskafänge.
Rapport kommer!

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.50
Temperatur: 3 grader
Vind: Sydvästlig 0,3 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 39 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: