Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Datorkrash och vårflod

söndag 20 maj 2012

Datorkrash och vårflod

Är det inte det ena så är det de andra som flickan sa.
PC´n hemma sa upp samarbetsavtalet med mig för någon vecka sedan och jag var rädd att den även tagit hårddiskarna i gisslan. Efter att fått låna fars gamla, bytt diskar och startat om ett antal gånger så visade det sig att all min data fanns sparad kvar, puh.
När allt skulle skruvas ihop igen efter ominstallation så skedde åter något och skärmen är åter svart och burken snurrar och låter men visar inget. Skitsamma nu då jag hann ta en säkerhetskopia till disk två samt lagt över det viktigaste i bilder och dokument till extern disk.
Rospiggen skall få knäcka extra som felsökare när han kommer på besök i sommar :-)

Kul att meka dator, NOT! Jag är av den inställningen att grejerna bara ska funka.
Med detta haveri så är det lite haltande info på bloggen då bland annat inte Huggtabellen kunna uppdaterats, hoppas ni kan ha överseende med det tills jag fått ordning på grejerna :-)

Våren tappade ju fart rejält veckan innan påsk och har ännu inte riktigt återhämtat sig, visst vi har haft lite trevligt väder enstaka dagar men någon riktig värme har det inte varit. Det har inneburit att snön som fortfarande ligger djup ovan trädgräns inte släppt sitt grepp ännu. Älven har stigit orderntligt senaste veckan men det mesta är regn och snö som regnet tagit med sig. Nu ligger åter nivån nästan helt i nivå med medianvärdet för dagens datum. Nu är det utlovat värme i mitten på veckan och då kommer det hända grejer.
Med det höga och kalla vattnet så har det varit magert med inrapporterad fisk. Jag har själv inte hunnit vara ute något men far gjorde en tur häromdagen utan resultat. Fd Grannen Dahlberg har legat i men även han rapportera svagt huggintresse. Målarn ringde tidigare i eftermiddag och hade lilte rullbryderier vi skulle kika på imorgon. Han hade fått en rapport från Liten och lönlös gäddjakt. Än så långe så är det nog även för Madam Pike lilte kallt i vattnet men till nästa helg kan det definitivt börja hända saker om värmen kommer.


Nya jobbet rullar på ordentligt och nu börjar sortimentet bli riktigt klart. Det är några intensiva veckor kvar innan vi slår upp portarna och jag kommer hålla er uppdaterade med vad som sker och när vi kommer öppna :-)
Spännande minst sagt!

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 22.25
Temperatur: 4,2 grader
Vind: Västlig 0,7 m/s Vindbyar 1,9 m/s
Molnlighet: Klart
Vattenföring: 187  m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: