Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Åter hemma igen.

tisdag 21 juli 2009

Åter hemma igen.

08:45 klev jag av tåget på Duved Centralstation efter 3 veckors frånvaro från dalen.
Skönt måste jag säga.
Senaste veckan tillbringades arbetandes på mässa i Tyskland med allt vad det innebär av möten, kundkontakter, weissebier drickande och tyska wurstar.
Sliten och trött. Nätterna har tillbringats i tält och i sovkupé. Ryggen knakar och en allmän kroppstelhet har infunnit sig.
Besvärligast är nog ändå kast och fiskeabstinensen.
Jag åker in på kontoret snart men ikväll står jag utvadad i älven igen.
I lugn och tystad, känner att det behövs några kvällar i solitud, omsluten av älvens lugna rytm innan jag åter är med i matchen igen.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 09.50
Temperatur: 9,3 grader
Vind: Nordvästlig 4,4 m/s
Molnlighet: Mulet och regn
Vattenföring: 66 m3/s
Skittfiske
Lunkan

1 kommentar:

Patrik sa...

Välkommen hem globetrotter!!
Önskar dig all lugn och ro och skitfiske.